Op maandag 18 november vond in Theater De Naald de allereerste pitchronde plaats van de MKB Young Talent Award in een Dragon’s Den-achtige setting. Een nieuw initiatief van MKB Westland in samenwerking met hoofdpartner Rabobank. Deze award, als toevoeging op de al bestaande ondernemersprijs, heeft als doel jonge ondernemers in de regio te ondersteunen en te inspireren. De avond bood een platform voor creativiteit, innovatie en lef. In een dynamische setting kregen de ondernemers drie minuten om hun bedrijf, inspiratie, doelen en dromen te pitchen.
Dankzij een goede voorbereiding door EY kwamen alle drie de ondernemers goed uit hun woorden en waren de pitches zeer overtuigend.
Maximizd, onder leiding van Boy van Niel, toonde lef door een vernieuwende aanpak te introduceren in de recruitmentsector. Het data gedreven platform legt de focus op transparantie en efficiëntie, waarmee de ontwikkelingen van AI daar deel van uitmaken.
Kris Huijsman van Huijsgemaakt heeft zijn passie getoond , waarbij ambacht hoog in het vaandel staat. Deze duurzame bakkerij die staat voor eerlijke producten en innovatie. Kris heeft verschillende prijzen gewonnen en bewijst hiermee de consument behoefte heeft aan traditioneel vakmanschap
West Country Media, opgericht door Bob en Stef van Veen brachten een goed afgestemde pitch waarin hun passie, creativiteit en klantgerichtheid in de sport- en bedrijfsmedia centraal stonden. Hoewel ze al nationaal en internationaal indruk maken, kan een explicietere langetermijnvisie hun verhaal nóg sterker maken.
De winnaar van de MKB Young Talent Award wordt op 28 november bekendgemaakt tijdens de feestelijke eindejaarsbijeenkomst van MKB Westland in de Oude Kerk in Naaldwijk. Dit belooft een spannend moment te worden, waar de regio het jonge ondernemerschap opnieuw in het zonnetje zal zetten.